Alten Finland on ottanut kohtuullisen hyvin sosiaalisen median eri sovelluksia käyttöön. Meiltä löytyy omat kotisivut, Facebook-sivut, Instagram-sivut sekä LinkedIn sivut. Jos mietitään, kuinka eri sovellukset saataisiin vielä tehokkaampaan käyttöön tulisi minun mielestä jo yrityksen viestintästrategiassa määritellä tarkemmin mitä eri sovelluksissa halutaan ulospäin välittää sekä määrittää henkilö/henkilöt ketkä sivustoja voi päivittää. Näin julkaisutyyli pysyy yhtenäisenä ja harkittuna.

Haluaisin lisätä Alten Finlandin "kliiniseen" somen käyttöön hieman enemmän lämpöä ja ihmisiä. UKI Arkkitehtien kotisivuilla https://ukiark.fi/ihmiset/?place=oulu oli todella mukavasti esitelty heidän henkilöstönsä ja mielestäni tämän kaltainen henkilöstö esittely toisi tarvittavaa lämpöä meillekin. Pöyry oli puolestaan lisännyt kotisivuilleen työntekijöiden uratarinoita https://www.poyry.fi/ura-poyrylla/tutustu-poyrylaisiin, jotka olivat mielestäni mukavaa luettavaa. Kertomuksista välittyi hyvä tunnelma ja eri tehtävät avautuivat ihan erilailla, kuin pelkkää avoimen työpaikan faktoja selaillen. Tämä olisi mielestäni myös oiva keino tuoda työn tekijöitä esille positiivisessa valossa.

Kaiken kaikkiaan sosiaalinen media avaa lukemattomia mahdollisuuksia positiivisen yrityskuvan luomiseen. Tähän kannattaa panostaa jatkossa vielä enemmän ja myös siihen, että sosiaalisen median kuva ja todellisuus kohtaavat. Liian siloitellut korulauseet eivät monestikaan arkisessa työssä kohtaa. Uskon, että hieman "rosoista" arkea lisäämällä, työntekijöiden omilla puheenvuoroilla ja esittelyillä yrityksestä tulee huomattavasti mielenkiintoisempi ja helpommin lähestyttävä.